W tym miejscu wychowawcy świetlicy będą udostępniać materiały do zabawy i nauki własnej uczniów oraz inspiracje dla rodziców.
10.06 środa
Środa z angielskim :)
Zapraszam Was do zabawy z angielskim.
Na początek zadania z tematu BODY PARTS, czyli części ciała. Tak często powtarzane, jednak, jak to mówią, "nauka czyni mistrza". Powodzenia!
Body Parts
9.06 wtorek
Zwierzęta Europy
Kolejne muzea do wirtualnego zwiedzania
8.06 poniedziałek
5.06 piątek
W tej grze to Ty decydujesz, co chcesz ćwiczyć. Wybierz przez jaką liczbę chcesz poćwiczyć dziś mnożenie i strzelaj! Ale strzelaj do odpowiedniej tarczy z wynikiem oczywiście, nie zgaduj - tylko licz :)
Mnożenie - ćwiczenia
4.06 czwartek
Czwartek z angielskim
Odpowiedz na pytanie...
Super Quiz
3.06 środa
Dziś Światowy Dzień Roweru
Czy każdy z Was jest mistrzem dwóch kółek?
Czy jeździcie w kaskach?
Próbowaliście kiedyś jazdy na tandemie - rowerze dla dwóch osób?
A może braliście kiedyś udział w Zagłębiowskiej Masie Krytycznej - polegającej na spotkaniu się jak najliczniejszej grupy rowerzystów i ich wspólnym przejeździe przez miasto?
-----------------------------------
Pozostajemy przy sporcie. Oto zadania od Pani Agnieszki Mirek.
2.06 wtorek
Spróbuj w tym miesiącu wykonywać te wyzwania, by skupić się na tym, co sprawia radość Tobie i Twoim bliskim. Jestem przekonana, że poczujesz się po nich dużo lepiej :)
1.06 poniedziałek
- Prawa Dziecka
- układanki
- wyszukiwanki
- filmy
- i wiele, wiele więcej
29.05 piątek
Dzień Bociana Białego
nego - zacznij od tego miejsca w sieci. Wciąga małego i dużego na długo. A przy okazji zagraj/ posłuchaj najważniejszych utworów muzyki klasycznej
EKO KALENDARZ - Dzień Afryki
28.05 czwartek
Chcesz zostać pianistą? Nic trud
nego - zacznij od tego miejsca w sieci. Wciąga małego i dużego na długo. A przy okazji zagraj/ posłuchaj najważniejszych utworów muzyki klasycznej
Zagraj tu....
27.05 środa
EKO KALENDARZ - Dzień Afryki
26.05 wtorek
Zadania na Dzień Mamy - naucz się piosenki, zrób kanapkę, laurkę albo portret mamy.
25.05 poniedziałek
18.05 poniedziałek
Świetlicowe inspiracje na cały tydzień
15.05 piątek
Pokój zagadek z Harrym Potterem i łamigłówkami
14.05 czwartek
Wiosenne kwiaty do kodowania
13.05 środa
Pamiętajmy o higienie nie tylko naszych rąk, ale i umysłu...

12.05. wtorek
Mam dziś dla Was kilka edukacyjnych gier - w sam raz na powtórki :)
1. Dzielenie może być zabawą!
2. Znajdź wyraz, poćwicz prawidłową pisownię
3. Liczenie do 20. Klasa 1
4. Ćwiczenia ruchowe
06.05. środa
Unia Europejska to już dla Was norma, codzienność. Jedna waluta w większości krajów Europy (euro), swobodne podróże, swobodny dostęp do zagranicznych produktów - to nic dla Was nadzwyczajnego.
Trochę się to teraz zmieniło, szczególnie jeśli chodzi o podróżowanie, ale mam nadzieję, że pandemia się skończy i znów wyruszymy do Europy:)
Jesteście w takim wieku, że niedawno obchodzona 16 rocznica wstąpienia do Unii Europejskiej być może nie robi na Was wrażenia, ponieważ nie pamiętacie czasu, kiedy w niej nie byliśmy.
Ja sama już łapię się na tym, że zapominam, jak to było kiedyś. W końcu całe moje dorosłe życie w tej Unii już się znajdujemy. Z okazji 16 rocznicy wstąpienia Polski do UE postanowiłam sobie więc powspominać, jak to było kiedyś. Odkurzyłam stare zdjęcia i powspominałam z rodziną, jak pamiętamy ten czas "sprzed Unii", co się zmieniło dla nas i dla naszych bliskich.
Zachęcam Was, drodzy uczniowie, do tego samego - porozmawiajcie z rodzicami! Zapytajcie - jak pamiętają ten czas przed 2004 rokiem, czy coś się dla nich zmieniło, czy zmieniło się nasze miasto, kraj? Pooglądajcie też z rodzicami zdjęcia z ich młodości - to będzie na pewno miło spędzony czas!
Pozdrawiam ciepło, Eliza Piwowar
Gra "Dopasuj obrazki": Zagraj
Gra "Puzzle z UE": Zagraj
05.05. wtorek
W taką podróż to my się teraz możemy bezpiecznie wybrać :) Pokój zagadek to też coś, czego Wam jeszcze nie proponowałam - sprawdźcie swoją wiedzę, spostrzegawczość i pamięć. Kto nie spróbuje - nie dowie się, jak wciągająca może być taka gra.
Idealna dla klas I-II (z małą pomocą rodziny przy zadaniach matematycznych), jednak starsi uczniowie też mogą wirtualnie pozwiedzać i sprawdzić się w zgadywankach. Ja bawiłam się świetnie :)
Pozdrawiam serdecznie, pani Eliza
04.05. poniedziałek
Uczniowie, rodzice, dziadkowie!
Polecałam tu, na świetlicowym blogu, już wiele miejsc w sieci z audiobookami, ale pod poniższym linkiem znajduje się tak ogromny ich wybór, jak również książek do czytania i ściągania, że nawet mi zabrakło słów. Polecam wybrać z tego zestawienia coś dla siebie!
Książki na czas kwarantanny - POLECAM
30.04. czwartek
MAJÓWKA Z ANGIELSKIM
Zapraszam na zabawę i naukę angielskiego, nie tylko w majówkę!
29.04. środa
Zostań w domu z Basią!
Z Basią nie sposób się nudzić nawet podczas najdłuższej kwarantanny. Basia zaprasza teraz do wspólnej zabawy, czytania i rozwiązywania łamigłówek.
Opowiadania o Basi do pobrania tu: OPOWIADANIA
Łamigłówki dla maluchów 2-3 lata do pobrania tu: ŁAMIGŁÓWKI
Łamigłówki dla starszaków 4-5 lat do pobrania tu: ŁAMIGŁÓWKI
Nagranie z "mamą" Basi, Zofią Stanecką, która czyta opowiadanie o Basi: POSŁUCHAJ
Z Basią nie sposób się nudzić nawet podczas najdłuższej kwarantanny. Basia zaprasza teraz do wspólnej zabawy, czytania i rozwiązywania łamigłówek.
Opowiadania o Basi do pobrania tu: OPOWIADANIA
Łamigłówki dla maluchów 2-3 lata do pobrania tu: ŁAMIGŁÓWKI
Łamigłówki dla starszaków 4-5 lat do pobrania tu: ŁAMIGŁÓWKI
Nagranie z "mamą" Basi, Zofią Stanecką, która czyta opowiadanie o Basi: POSŁUCHAJ
"BASIA - Misiek Zdzisiek i głupi wirus" PRZECZYTAJ NOWĄ BAJKĘ O BASI !
28.04. wtorek
Czytamy razem z Rodzicami
Przeczytajcie wspólnie z Rodzicami
fragment książki Joanny Chmielewskiej
pt. Wielkie zasługi.
Przedstawione tu zdarzenie ma miejsce na
granicy z byłym Związkiem Radzieckimw miejscowości Piaski na Mierzei Wiślanej.
Dzieci i ich pies Chaber dostarczą Wam
wielu wrażeń podczas czytania, najlepiej całej książki.
Najpierw kilka słów
wstępu.
Podczas
jednego ze spacerów pies przyniósł dzieciom łeb dorsza. Paweł i Janeczka
wymyślili sobie, że jak położą ten łeb w mrowisku to mrówki go oczyszczą i zostanie czysty
szkielet. Niestety następnego dnia okazało się , że nie tylko łba nie było, ale
i mrowisko zostało rozwalone. Paweł i Janeczka poczuli się winni zniszczenia
mrowiska. Po rozmowie z ojcem postanowili obsadzić mrowisko młodymi pędami róż,
żeby je ochronić przed dzikami.Ale niestety w pobliżu takich róż nie było.
Jedną znaleźli tuż za siatką graniczną.
W głębokim,
posępnym, pełnym urazy milczeniu Janeczka i Pawełek, wpatrzeni w siatkę graniczną, siedzieli na
mchu pod lasem, na samym skraju
przejścia przez wydmy. Z łokciami
opartymi na kolanach i brodami na dłoniach nie odrywali wzroku od wymarzonej, upragnionej rośliny. Przed nimi rósł młody, pojedynczy
pęd dzikiej róży, wręcz idealnie nadający się do przesadzania. Wyrastał samotnie
wprost z mchu, nic dokoła nie przeszkadzało, z niczym nie był splątany, po
prostu błagał, żeby go wykopać i przesadzić. Niestety, znajdował się nie po tej
stronie siatki, a po tamtej…
- Ledwo dwa metry,
wielkie mecyje- mruknął Pawełek.- Przeleźć pod spodem, cóż to jest, nawet się
nie bardzo trzeba schylać…
- Przekraczanie
granicy wzbronione- przypomniała bez przekonania Janeczka.
-Takie coś to się
krótko wykopuje- zauważył po następnej chwili milczenia Pawełek. – Co to
za przekraczanie, przekraczanie to na zawsze. A tu co, pięć minut….
Janeczka
westchnęła.
- Z czystym
sumieniem możemy przysiąc, że po naszej stronie nie ma ani jednego takiego
małego kawałka. To jest siła wyższa i sytuacja przymusowa…
- Przez jeden
głupi, rybi łeb…- mruknął Pawełek z rozgoryczeniem.
- Trudno- ciągnęła
Janeczka.- Musimy popełnić przestępstwo.
Tylko niech nas nikt nie zobaczy, bo nie
wiem, co będzie.
= Więzienie-
stwierdził zimno Pawełek.- Za przekraczanie granicy pakuje się do więzienia, już się bez tego nie
obejdzie.
Janeczka przez
chwilę rozważała sprawę.
- Za takie krótkie
przekraczanie może wystarczy dom
poprawczy? Przecież wrócimy od razu i dobrowolnie. A tych mrówek tak zostawić
nie możemy, żeby nie wiem co…
Dyskusja właściwie
była bezprzedmiotowa, ponieważ decyzja
została powzięta już przed pół godziną. Tablice z orłem ostrzegały
jednoznacznie, z drugiej jednakże strony
zagrożone zniszczeniem mrówki wzywały pomocy. Odpowiedni pęd róży rósł tylko tu. Penetracji
lasu dokonywali z pustymi rękami, Chaber
został zatem pół godziny temu wysłany po łopatkę. Siedzieli na mchu i czekali
na niego.
Nie byli obdarzeni ani psim węchem, ani
psim instynktem. Nie mieli pojęcia o tym, że kilkanaście metrów wyżej, również na skraju przejścia,
zatrzymała się za krzakiem jakaś ludzka
postać. Postać, osłonięta zaroślami, tkwiła nieruchomo, a para nieżyczliwych
oczu z uwagą obserwowała dwoje jasnowłosych, równie nieruchomych dzieci, uporczywie wpatrujących
się w jakieś miejsce za siatką
graniczną…
Daleko na plaży państwo Chabrowiczowie poderwali się z piasku, kiedy pomiędzy nich
wpadł nagle rozpędzony pies.
- Coś się stało!-
wyrwało się pani Krystynie.
Pies nie zwracał na
nich uwagi. Obiegł grajdoł, powęszył,
dopadł dużej, solidnej łopaty Pawełka i
chwycił w zęby jej trzonek. Posunął się następnie ku łopatce Janeczki i również chwycił ją w
zęby, ale wówczas wyleciała mu łopata Pawełka. Wypuścił łopatkę Janeczki i znów chwycił łopatkę Pawełka….
Pan Chabrowicz z uwagą przyglądał
się wysiłkom psa, bezskutecznie
próbującego umieścić w pysku obie łopaty
razem.
- Nic się nie
stało- orzekł z niejaką ulgą.- Nasze
dzieci zdecydowały się na prace
wykopaliskowe gdzieś w oddaleniu i przysłały psa po narzędzia. Czekaj, oddaj
to, pomogę ci…
Złożył razem łopaty i okręcił je w dwóch miejscach
kawałkami sznurka. Chaber czekał niecierpliwie, patrząc mu na ręce. Chwycił
cały pakunek w zęby i popędził skrajem
plaży na wschód, aż spod łap tryskała mu
woda i piasek.
- Ciekawe, skąd
wiedział, że im chodzi właśnie o łopaty-
powiedziała zdumiona pani Krystyna.- Jakim cudem mu wytłumaczyli?
Pan Roman rozejrzał
się wokół.
- Żadna
sztuka. Przytomnie nie zostawili tu nic
swojego. Jedyne, co mógł znaleźć, to właśnie łopatki.
Janeczka i Pawełek dostrzegli psa
już z daleka, kiedy wyskoczył na grzbiet
pierwszej wydmy od strony morza W pysku coś trzymał.
- Jest!- zawołała
żywo Janeczka i zerwała się z mchu.
Postać za krzakami drgnęła i spojrzała w tym samym kierunku.
Dostrzegła wyciągniętą sylwetkę psa,
znikającego właśnie w dole, pomiędzy
garbami terenu. W mgnieniu oka odwróciła
się i odskoczyła w głąb lasu,
oddalając się pośpiesznym krokiem. Janeczka i Pawełek, zajęci psem, nie zwrócili
na to najmniejszej uwagi.
Co to za postać ?
Dlaczego ich śledziła ?
Chaber na pewno
wiedziałby, czy to dobry czy zły człowiek.
Na tym kończę. Mam
nadzieję , że książka Was zainteresuje.
Agnieszka Mirek
27.04. poniedziałek
Zapraszamy uczniów na bardzo przyjemną lekcję historii Polski i przypomnienie sobie, dlaczego właściwie obchodzimy tyle świąt w maju :)
Lekcja Historii o Polsce + QUIZ
![]() |
QUIZ O POLSCE |
MAJOWE ŚWIĘTA
![]() |
Majowe Święta |
24.04. piątek
Drodzy rodzice!
Wiemy jak ciężko jest Wam teraz, zwłaszcza jeżeli musicie pracować zdalnie z domu. Zachęcam Was do zapoznania się z radami jakie zamieścił UNESCO
Jak radzić sobie z wyzwaniami rodzicielskimi podczas pandemii - wskazówki dla rodziców
Dowiecie się z niego między innymi:
- jak spędzić czas ze swoim dziećmi bez urządzeń elektronicznych
- jak zachować spokój, gdy dzieci wytrącają nas z równowagi.
A dla dzieci: Materiały dla dzieci i młodzieży
Polecam artykuły gorąco...
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
Wczoraj na całym świecie obchodzony był Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich 2020 - święto organizowane przez UNESCO w celu promocji czytelnictwa, edytorstwa i ochrony własności intelektualnej za pomocą praw autorskich. Z tej okazji chciałam Was zaprosić do zabawy z książkami.
Zróbcie zdjęcie swoich ulubionych książek i wyślijcie je do mnie : eliza.piwowar@gmail.com lub swietlicasp20sosnowiec@gmail.com. Pochwalcie się, co czytacie lub co czytają Wam teraz Wasi rodzice, dziadkowie lub starsze rodzeństwo.
Ja od lat jestem zakochana w Wydawnictwie Dwie Siostry, więc to z ich książkami spędzam najwięcej czasu. Zresztą nie raz te książki przynosiłam Wam do świetlicy szkolnej i próbowałam Was "zarazić" pasją czytania. Przy okazji poszukiwania kolejnych pozycji do biblioteczki natknęłam się na takie skarby - materiały do pobrania ściśle związane z książkami Dwóch Sióstr.
SUUUPER materiały do pobrania - m.in. kolorowanki, zadania, zabawy plastyczne
![]() |
Część mojej kolekcji Wydawnictwa Dwie Siostry - a co Wy czytacie? |
![]() |
![]() | ||
Chyba potrzebuję większej półki na książki :) |
![]() |
Pamiętajcie, że czytanie to nie tylko książki - komiksy, czasopisma też są ciekawe! |
Pozdrawiam Was ciepło, pani Eliza
23.04. czwartek
Zapraszam Was na wyprawę do teatru. Choć prawdziwe teatry są teraz zamknięte, to Teatr Lalka w Warszawie zaprasza Was do siebie. Spektakl Krawiec Niteczka Kornela Makuszyńskiego.
Akcja teatralnej adaptacji baśni Kornela Makuszyńskiego rozpięta została pomiędzy pracownię krawiecką a… niebo. Droga, jaką odbywa tytułowy bohater pełna jest przygód i niebezpieczeństw. W lalkowym przedstawieniu przyjaźń zostanie wystawiona na niejedną próbę, a serce nie raz zabije mocniej ze strachu albo z miłości.
Akcja teatralnej adaptacji baśni Kornela Makuszyńskiego rozpięta została pomiędzy pracownię krawiecką a… niebo. Droga, jaką odbywa tytułowy bohater pełna jest przygód i niebezpieczeństw. W lalkowym przedstawieniu przyjaźń zostanie wystawiona na niejedną próbę, a serce nie raz zabije mocniej ze strachu albo z miłości.
Zapraszam do TEATRU !
22.04. środa
Kliknij i zagraj w grę
21.04 wtorek
Znajdziecie tam przepiękne programy przyrodnicze z serii Our Planet - Nasza Planeta. W sam raz na zbliżający się Dzień Ziemi!
Filmy w języku angielskim, więc są doskonałym sposobem na połączenie przyjemnego z pożytecznym - oglądania pięknych widoków z nauką języka.
Dla ułatwienia można sobie w ustawieniach filmiku włączyć automatyczne tłumaczenie na j. polski, jednak trzeba pamiętać, że takie tłumaczenie nie jest doskonałe. Najlepiej popatrzeć na widoki, wsłuchać się w melodię języka i spróbować wychwycić chociaż pojedyncze słowa - to będzie Twój sukces!
20.04 poniedziałek
EKO wyzwania dla Was na cały tydzień!
Autorka: A. Mihułka, J. Dąbek
17.04 piątek
Zapraszam Was dziś do zabawy w detektywa!
Znajdź i pokoloruj!
Czy znajdziesz wszystkie rysunki?
Wytęż wzrok i sprawdź swoją spostrzegawczość!
Pozdrawiam Was ciepło,
pani Eliza :)
pani Eliza :)
16.04 czwartek
Kontynuując propozycje na ciekawe spędzenie tego trudnego czasu w domu, chciałam Wam zaproponować coś, co bardzo lubicie - challenge, czyli wyzwanie! Tym razem nie internetowe, a rodzinne. Podobne zadanie kl. Ib i II a dostały ode mnie przed Świętami Bożego Narodzenia - mieliście zaznaczać "zadania" wykonane podczas przerwy świątecznej. Wiem, że wiele osób wciągnęło się w to zadanie. Mam nadzieję, że i tym razem Wam się spodoba.
Poproście rodziców o wydrukowanie kartki i powieście ją sobie na lodówkę/ tablicę nad biurkiem - zaznaczcie wszystko, co uda się Wam wykonać!
![]() | |||
źródło: https://www.facebook.com/hasztagbadz/ |
![]() |
żródło: https://www.facebook.com/hasztagbadz/ |
Pozdrawiam Was ciepło,
pani Eliza :-)
15.04 środa
Pamiętnik kwarantanny
Dziś mam dla Was propozycję wykonania Waszego własnego dziennika - pamiętnika kwarantanny.
Ja już z moimi dziećmi zaczęłam spisywać w specjalnym zeszycie najważniejsze wydarzenia naszego przymusowego pobytu w domu.
Możecie sami wymyślić "działy" Waszego pamiętnika - każdą ze stron pięknie zatytułujcie, a pod spodem wypiszcie lub namalujcie odpowiednie wydarzenia. Możecie wykonać to wszystko również na dużej kartce/ arkuszu papieru w formie mapy myśli.
Moje propozycje "działów" to np.:
- Najlepsze zabawy w domu
- Przeczytane książki
- Z kim rozmawiałam (rozmawiałem) przez telefon/ komunikator
- Obejrzane filmy/ bajki (+ rysunek do każdego z nich)
- Co pomogłam (pomogłem) ugotować/ upiec?
- Święta Wielkanocne (jak w tym roku wyglądały?)
- Gdzie pojadę/ pójdę po tym, jak już będę mógł (mogła)?
- Czego mi brakuje w domu, za czym (za kim) tęsknię ?
- Co mi się najbardziej podoba w siedzeniu w domu?
- Jak się czuję? (można każdego dnia rysować minkę)
- Za co jestem wdzięczna (wdzięczny)?
Będzie mi miło, jak po powrocie do szkoły spotkam się z Wami i wspólnie obejrzymy swoje "dzienniki", porozmawiamy o emocjach i wydarzeniach związanych z przymusowym pobytem w domu!
Pozdrawiam Was ciepło,
pani Eliza :)
08.04 środa
W ostatnim dniu przed przerwą świąteczną zostawiam Wam garść ciekawych stron i pomysłów, między innymi na zabawy ruchowe w domu.
DYKTANDA GRAFICZNE do wyboru, do koloru
GRY INTERAKTYWNE DLA KLASY I - Wielkanoc, liczenie, wiosna, angielski...
07.04 wtorek
Zagraj z nami!
06.04 poniedziałek
Zwykle po weekendzie pytam Was w szkole, gdzie byliście i co ciekawego robiliście przez te dwa dni, czy spotkało Was coś miłego. Dziś, wyjątkowo, mam nadzieję, że zostaliście w weekend w domu. I mimo wszystko, że odpoczęliście też od ekranu komputera.
Kto ma ogródek, albo chociaż balkon - mam nadzieję, spędził tam bezpiecznie czas na świeżym powietrzu. Pierwsze dni wiosny upływają nam jednak z daleka od przyrody. Chciałam Wam więc dzisiaj trochę tej przyrody podesłać :) Nie od dziś wiadomo, że kontakt z przyrodą ma wpływ na nasze samopoczucie!
![]() | |||||
ZOO |
CO KRYJE SIĘ W GŁĘBINACH
Sprawdź, jakie zwierzęta i mikroorganizmy mieszkają w głębinach. Może nawet znajdziesz wrak Titanica? :)
![]() |
źródło: https://neal.fun/deep-sea |
03.04 piątek
Na początku marca wywiesiłam w świetlicy kalendarz działań UWAŻNY MARZEC 2020. Każdy kto stał w kolejce do obiadu w stołówce mógł przeczytać zadania, inspiracje i myśli na dany dzień. Wtedy jeszcze nie spodziewałam się, że tak mało z tych marcowych dni spędzimy w szkole... :( Dzisiaj udostępniam Wam kwietniowy KALENDARZ AKTYWNEGO RADZENIA SOBIE pomysłu Action for Happiness. Jest to 30 nowych wyzwań, które pozwolą Wam zadbać o siebie i siebie nawzajem podczas przymusowego odosobnienia w domach i zmagań z pandemią.
Wydrukujcie sobie ten kalendarz i powieście nam biurkiem albo we wspólnym miejscu w domu - niech wszyscy domownicy korzystają z inspiracji!
![]() |
źródło: https://www.facebook.com/ActionForHappinessPL/ |
02.04 czwartek
Myślorysy stworzyła piękną i mądrą grafikę o tym, jak być RAZEM i nie zwariować :)

Źródło: Myślorysy

Krótki poradnik mycia rąk dla dzieci
Wycieczki odwołane, samoloty nie kursują, ale nadal możemy zwiedzić samolot - i to nie byle jaki - bo Boeing 787 DreamlinerZapraszam do wnętrza samolotu.
01.04 środa
Ćwiczenia wg. Weroniki Sherborne
W trakcie wykonywania tych ćwiczeń ważne jest wspólne zaufanie. Dlatego zachęcam Was dzieci abyście bawili się w ten sposób z rodzicami i rodzeństwem, to was bardzo zbliży do siebie...
wejdź=> #wygrajznudą i poćwicz angielski ;)
BEZPŁATNE zajęcia ONLINE dla dzieci I - III, które powstały z potrzeby chwili i pasji do języka angielskiego.Jeśli macie młodsze rodzeństwo - to również znajdą tam coś dla siebie.
"Mądre bajki z całego świata"
Bajka jak piosenka – jest dobra na wszystko. Dzięki niej możemy wprowadzić ważne tematy, a fikcyjni bohaterowie pomogą nam omówić różne zachowania, reakcje.
Na platformie SoundCloud udostępniliśmy wszystkie nagrania bajek i piosenek, które do tej pory zrealizowaliśmy w ramach projektów: „Mądre Bajki z całego świata” i „Bajkowy Efekt Domina”. To 40 bajek i 8 piosenek, które w piękny sposób, głosami znanych i lubianych opowiadają o emocjach, uczuciach i wartościach.
Dostępne do pobrania są także teksty bajek wraz z przygotowanymi przez ekspertów pytaniami, pomagającymi podjąć rozmowę z dzieckiem po wysłuchaniu bajki, a także zadania dla dziecka do samodzielnego wykonania – kolorowanki i łamigłówki, które rodzic lub opiekun może pobrać i wydrukować. Dla Państwa, jak zawsze, scenariusze zajęć tematycznie związanych z bajką podlinkowane przy każdym tytule.
W akcję włączyły się także znane osoby czytające bajki – m.in. Filip Bobek, Anna Maria Buczek, Ewa Konstancja Bułhak, Anna Cieślak, Magdalena Lamparska, Szymon Majewski, Małgorzata Socha, Małgorzata Stużyńska, Magdalena Różczka, Katarzyna Zielińska.
31.03 wtorek
Czytanie jako atrakcyjna i pożyteczna forma spędzania wolnego czasuRozważania na temat atrakcyjności czytania rozpocznę od pewnego zdarzenia, w którym mimo woli uczestniczyłam w filii biblioteki. Przed kilkudniowym weekendem zmęczona, ale uśmiechnięta bibliotekarka stwierdziła, że dzisiaj biblioteka obsłużyła dwustu czytelników. Każdy z nich wypożyczał średnio 5 książek. Fakt ten świadczy o tym, że wolny czas z książką to niezbędnik dla wielu ludzi. A przecież mają do dyspozycji telewizyjne seriale, internet czy możliwości wyjazdu w plener.
Wśród czytelników w wieku emerytalnym dostrzegłam kilka mam z dziećmi, dla których też była wypożyczana książka. Mamy te mają świadomość, że nawyk czytania i miłość do książek musi powstać w dzieciństwie. Musimy zatem zachęcać dzieci do czytania już od najmłodszych lat.
Proces stawiania się czytelnikiem rozpoczyna się w wieku przedszkolnym. Głośne czytanie dziecku sprawia, że między rodzicem a dzieckiem umacnia się więź i potrzeba wspólnego czytania oraz rozmowy na ten temat. Głośne wspólne czytanie staje się nawykiem, ale także wpływa na rozwój dziecka, gdyż:
• bogaci jego słownictwo i rozwija wyobraźnię, pamięć
• uczy myślenia i poprawia koncentrację
• poszerza wiedzę ogólną
• ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole
• uczy wartości moralnych, pomaga w wychowaniu
Więzi tworzonych między dorosłymi i dzieckiem podczas wspólnego czytania nie można przeceniać. Warto więc ten miły zwyczaj kontynuować nawet wtedy, gdy dziecko już samo może czytać.
Wspólne czytanie przez 20 minut dziennie sprawia, że dziecko czuje się bardziej pogodne.
Na lekcjach szkolnych głośne czytanie dotyczy tylko wybranych fragmentów, natomiast podczas zajęć świetlicowych głośne czytanie bywa stałym elementem zajęć. Najczęściej stosuje się je wtedy gdy grupa świetlicowa jest niezbyt liczna. Wtedy łatwiej wprowadzić atmosferę skupienia. Niektóre dzieci przyzwyczaiły się do tego typu zajęć i chętnie w nich uczestniczą.
Czytanie łączy się zwykle z rozmową na temat treści i ilustracją wybranych fragmentów. Dzieci poznają nie tylko samą treść , ale mogą ją ocenić, określić co jest ciekawe i wartościowe.
Tak i świetlica uczestniczy w kształtowaniu przyszłych czytelników i tak jak rodzina stwarza atmosferę czytania, a dobór treści literackich sprawia, że czytanie staje się zajęciem równie atrakcyjnym jak inne zabawy.
Bibliografia:
1.Papuzińska J. Czytanie domowe, Warszawa ,Nasza Księgarnia,1975.
2.Papuzińska J. Dziecięce spotkania z literaturą, Warszawa, Centrum Edukacji Bibliotekarskiej, Informacyjnej i Dokumentacyjnej,2007.
Opracowała: Agnieszka Mirek
30.03 poniedziałek
Padlet czyli tablica interaktywna ze świątecznymi inspiracjami

źródło: https://padlet.com/lia211/f5nrywr6vhe4?fbclid=IwAR2hVux2pHCMfh6VkSYTQ82H9T8hCcdehyboQ_IoLL0ro-D6-u30PLFzpxU
Dla wielbicieli Kreseczki!
Wasza ulubiona bohaterka poznała nowego przyjaciela Motorka.
Wygląda on mniej więcej tak:
Przesyłam Wam kilka zwrotek związanych z nowymi przygodami panny Kreseczki i jej przyjaciela Motorka.
I
Poznaliśmy się na skwerku
przy butelce oranżady.
Ja wracałam ze spacerku,
on- z wiosennej eskapady.
Tu się skłonił bardzo nisko,
wypiął śrubki dumnym gestem
i powiedział swe nazwisko.
-Pan Motorek- sapnął – jestem.
II
Pan Motorek w siódmym niebie
kucnął pod ogromną pompą
i benzynę leje w siebie
jak by to był sok lub kompot.
III
Nagle ruszył, a ja za nim….
Ale kto by go dogonił?!
Gna wąskimi ulicami,
gna i rży jak tabun koni.
IV
Pędzę ,strasznie zasapana,
i tchu złapać już nie mogę.
-Niech pan stanie, proszę pana,
kupię sobie hulajnogę.
V
I kupiłam ją od razu
za ostatnie swoje grosze.
Pan Motorek dodał gazu,
śmiechem parska:- Złap mnie, proszę!
Tchu mi braknie, w oczach ciemno,
przejechałam cztery mile,
a Motorek- wciąż przede mną,
a ja- ciągle za nim w tyle.
VI
Spojrzał na mnie pan Motorek,
śrubką się po blaszce skrobie
i podsuwa mi taboret.
-Niechże panna spocznie sobie.
Wszedł Motorek pod taboret,
w skuter zmienił hulajnogę.
Krzyczę: - Wiwat, pan Motorek!-
i dziękuję mu , jak mogę.
Waszym zadaniem będzie stworzyć własne ilustracje tych przygód oraz podpisać je jednym zdaniem , np. Spotkanie na skwerku-Panna Kreseczka i Motorek.
Przeczytajcie wyodrębnione części tekstu i zilustrujcie je .
Każdy może zrobić dowolną ilość ilustracji - od jednej do sześciu (tyle ile jest wyodrębnionych części)
Prace prześlijcie drogą mailową na adres e-mail swietlicasp20sosnowiec@gmail.com
Można je również dostarczyć do świetlicy szkolnej po powrocie do szkoły.
wychowawca świetlicy
Agnieszka Mirek
27.03 piątek
#ZostanWDomuZnajdźmy dobre strony w tym co się teraz dzieje…
RODZICU spójrz na swoje dziecko i zobacz jak wiele pracy musi włożyć ono w naukę. Wspieraj swoje dziecko, ale nie wyręczaj bądź dla niego podporą…

Dziś wieczorem wyłączcie ekrany i zróbcie coś razem.


26.03 czwartek
# ZostańWDomuPrzypominamy o konkursie plastycznym "Wiosna czai się za rogiem"!
Technika i forma dowolna!
Zdjęcia prac można wysyłać na na adres:
swietlicasp20sosnowiec@gmail.com
25.03. środa

WYLOSUJ ZADANIE NA DZIŚ
24.03. wtorek
PAMIĘTNIK CHRUMASA: KAMPANIA PROMUJĄCA „PROGRAM DLA SZKÓŁ”
Zachęcamy do przygotowywania i spożywania posiłków bogatych w owoce, warzywa, mleko i ich przetwory, celebrowania drugiego śniadania również w domu (jako, że w szkole na razie nie możemy), jak również budowania trwałych relacji rodzic – dziecko poprzez wspólne spędzanie czasu.
Proszę aby w tym tygodniu dzieci wraz z rodzicami ugotowały coś pysznego i zdrowego. Następnie zróbcie zdjęcie i prześlijcie wraz z przepisem na adres naszej strony internetowej email: swietlicasp20sosnowiec@gmail.com
Zajrzyjcie również tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=p6XPhvL4b8s - inspiracje na wiosnę
https://www.youtube.com/watch?v=8sj1ULar8LU -
https://www.youtube.com/watch?v=FzxB47XlyPo
POBIERZ : http://www.kowr.gov.pl/uploads/pliki/psd/Ekipa%20Chrumasa/Poradnik%20dla%20rodzic%C3%B3w.pdf
W naszej świetlicy uczymy dzieci uważnego słuchania między innymi poprzez słuchanie audiobooków. Dla niektórych uczniów jest to doświadczenie nowe i mamy nadzieję - ciekawe. Dzieci są przyzwyczajone do odbioru bajek głównie kanałem wzrokowym (tv, tablet). Audiobooki skupiają się na słuchaniu i wyobraźni. Wśród poniższych propozycji każdy znajdzie coś dla siebie. Zachęcam do wypróbowania audiobooków - potrafią wyciszyć emocje i naprawdę zagłębić się dzieciom w opowiadaną historię.
AUDIOBOOKI DLA KAŻDEGO
23.03. poniedziałek
Pamiętajmy, że kluczem do zdrowia jest zdrowe odżywianie oraz ruch na świeżym powietrzu. Niestety jesteśmy zmuszenie do pobytu w domu, ale zawsze możemy zrobić coś zdrowego do jedzenia! Gotuj z Chrumasem, zapraszam was po inspiracje kulinarne i nie tylko na stronę internetową:
http://www.pamietnikchrumasa.pl/
A potem obejrzyjcie film:
https://vod.tvp.pl/video/podroze-z-historia,wiosenne-obrzadki,29860747



20.03 piątek

Zapraszamy na WF online :)
WF online w domu
i dwie garście inspiracji do aktywności z dzieckiem
Z nami się nie nudzisz!
19.03 czwartek
Zwykle w czwartki spotykam się z klasą 3b na zajęciach rozwijających z j. angielskiego. Dzisiaj jest to niemożliwe, więc zachęcam Was, drodzy uczniowie, do zapoznania się z poniższymi materiałami i do chwili rozrywki w wolnym czasie.
Części ciała
Powtórki z Tigera 3
Zabawy na Dzień Świętego Patryka
Tutaj stworzysz własny zakodowany rysunek
"BIEG PO ZDROWIE"
„Bieg po zdrowie” to nowy program antytytoniowej edukacji zdrowotnej opracowany w Głównym Inspektoracie Sanitarnym we współpracy z ekspertami.
Główne cele programu:
opóźnienie lub zapobiegnięcie inicjacji tytoniowej wśród dzieci i młodzieży,
pokazanie atrakcyjności życia w środowisku wolnym od dymu tytoniowego,
zwiększanie wiedzy i umiejętności uczniów na temat zdrowia w kontekście szkodliwości palenia papierosów.
ZAJRZYJ TU KONIECZNIE:
https://youtu.be/JD7fazf2VL0
18.03 środa
Bardzo polecamy poniższą bajkę pani Doroty Bródki. Do poczytania z najmłodszymi, będzie dobrym punktem wyjścia do rozmów o obecnej sytuacji w kraju i na świecie.
Bajka o kwarantannie i wirusie
A na końcu zadania :)
Czego nowego możemy się nauczyć teraz w domu?
Poszukaj dawno niewidzianej zabawki/ książki/ gry i zajmij się nią dzisiaj.
Zaplanuj wycieczkę z rodziną, którą zrealizujecie, gdy tylko będzie to możliwe

https://www.facebook.com/obrazownik/
17.03 wtorek
Zadania do druku dla miłośników kodowania Zwierzęta do odkodowania (źródło:https://karolowamama.blogspot.com/)
Polecamy mały wirtualny spacer ulicami Paryża, Londynu, Madrytu. Zacznijmy jednak od naszej szkoły SP 20. Spróbuj dotrzeć do swojego domu :) Google Street View SOSNOWIEC Bezpłatny kurs j. angielskiego na czas kwarantanny
16.03 poniedziałek
https://pl.duolingo.com/ nauka j. angielskiegohttps://wordwall.net/ nauka przez zabawę (ang, czytanie, liczenie, wiedza o świecie…)
https://learningapps.org/ nauka przez zabawę ( + możliwość tworzenia własnych gier)
https://code.org/ nauka kodowania
https://pl.khanacademy.org/ portal edukacyjny
pisupisu.pl/ portal edukacyjny
https://quizlet.com/latest
Układ słoneczny https://codepen.io/juliangarnier/full/idhuG
https://www.solarsystemscope.com/
http://matzoo.pl